Banner

Banner

måndag 1 december 2014

Julmarknad

I lördags var det Shopping på Landets julupplaga och det är väldigt roligt att se att så många kunder och besökare hittar vårt evenemang trots att vi inte har lagt en enda krona på marknadsföring. Vi satsar istället hårt på sociala medier, internet, flygblad och gratiskanaler. Djungeltelegrafen är också ett pålitligt medium. Åka-runt-julmarknad verkar onekligen vara uppskattat. Note to self.




Min butik hade kompletterats med vackra och stilfulla juldekorationer av Jessica Borglund och Heidi Gustafsson bidrog med textila alster. De hade intagit min, dagen till ära, städade och undanplockade verkstad.

Shopping på Landet återkommer våren 2015 men nu tar vi en liten paus.




Att sälja bra har dock en liten nackdel. Missförstå mig rätt. Om man hade gjort saker som skulle räcka till alla decembers julmarknader och säljer bra på den första... ja ni förstår. För att inte stå med tomt bord på lördag den 6 december på KFUMs julmarknad så fick jag tokdreja igår. Dagen då det stod vilodag i kalendern. Angenämt bekymmer. Eftersom jag räknar ner till en New York-resa och 17 vilodagar i rad så känns det inte som något bekymmer alls faktiskt.




På lördag 6 december finns jag alltså i Örebro city för er som vill handla julklappar av mig. Centrumgården på Köpmangatan är lokalen (väldigt nära Åhléns) och öppettiderna är 10-14. När du ändå är i det området så rekommenderar jag dig att gå in på PURE LOVE, en riktigt fin inredningsbutik precis intill Centrumgården.

Dessutom tycker jag att du ska passa på att ta din fikapaus på KFUMs julmarknad. Billigare och godare kaffebröd går inte att hitta.


KFUMs julmarknad
Centrumgården, Köpmangatan, Örebro
öppet 10-14
Välkommen!




Efter denna marknad ska jag bara se till att leverera de mest akuta beställningarna och att höstens sista kursgäng får sin alster och sedan stänger jag butiken ett par veckor. Facebook kommer att skvallra när jag smyger igång igen i 2015 års version.


GOD JUL & GOTT SLUT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar